Linkedln

Neden LinkedIn’de olmalısın?

200 ülke ve bölgede 200 milyondan fazla üyesi var.

Yaklaşık %30’u üniversite öğrencisi.

150 den fazla endüstride 2 milyondan fazla şirket sayfası var.

Fortune 500(liste)’deki her şirketin yöneticisi buradadır.

İşverenlerin %85’i çevrimiçi profillerin kararlarını etkilediğini söylüyor.

LinkedIn etkinliğin Google aramalarında seni sıralamanı etkiler.

Güçlü bir LinkedIn profili oluşturun (%100 tamamlamayı hedefleyin)

Başlık: Aktif olarak iş aradığınızı ifade etmek için başlığı kullanın. Başlığa istediğiniz işi ifade eden anahtar kelimeleri sığdırdığınızdan emin olun.

Özet: Profesyonel özgeçmişiniz. Hikâyenizi ve ne aradığınızı anlatmak için bu alanı kullanın. İstediğiniz kariyerle ilgili anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun.

Beceri & Uzmanlık:  İşverenlerin sizi bulması için anahtar kelimeleri kullanın. Fikirlerinizi ifade edeceğiniz iş konusundaki anahtar kelimeleri bulmak için diğer profilleri inceleyin. 50 kadar beceri seçebilirsiniz. Ne kadar çok o kadar iyi.

Deneyim: Özgeçmişinizdeki deneyimlerinizin tamamı buraya sığmayacaktır o yüzden buraya yazacaklarınızı dikkatli bir şekilde seçin. LinkedIn deneyimlerinize ve eğitiminize dayanarak size bağlantılar önerecektir.

Eğitim: Üniversitede katıldığın faaliyetleri ve toplulukları ekleyin.

Ek bilgi: Web siteler, portföy, blog, organizasyon, Twitter vb. beceri ve deneyimlerinizi vurgulamak için kategorilerinizi dikkatli seçin.

Gruplar: Kendinize uygun olan gruplara katılın (sektörüne uygun grupları bulmak için diğer profilleri inceleyin). Kendi birikiminizi oluşturmak için diğerleriyle sektörünüz hakkında görüşmeler ve tartışmalar yapabileceğiniz gruplara katılın.

İletişim ayarları: Daha fazla kategoriye doğrudan bağlanmak için kullanabilirsiniz.

Öneriler: Otomatik olarak oluşturulan URL adresini kullanın.( www.linkedin.com/in/Adın) E-posta imzanıza veya kartvizitinize URL’nizi ekleyerek profilinizi tanıtın.

URL: Websiteler, portföy, blog, organizasyon, Twitter vb. beceri ve deneyimlerinizi vurgulamak için kategorilerinizi dikkatli seç.

Durum güncellemeleri: Düzenli olarak güncelleme yapın. Makale/kaynak bağlantıları, katıldığınız etkinlikleri, yeni projeleri duyurun. Bu sizi Google aramalarında seni üste çıkaracaktır.

İş Arama İçin LinkedIn

LinkedIn profillerini inceleyin ve kariyer keşif aracını kullanarak nasıl bir pozisyon istediğinizi belirleyin. Yardım için gelişmiş arama seçeneğini kullanabilirsiniz.

İşler sekmesine girin ve LinkedIn’de iş aramak için anahtar kelimeleri girin. LinkedIn aynı zamanda beceri ve ilgi alanlarınıza uygun işleri önerecektir. Arama sonuçlarını daraltmak için Gelişmiş Arama Seçeneğini kullanabilirsiniz. İlgilendiğiniz bir şirket hakkında daha fazla bilgi almak için ağınızda o şirkette çalışan ya da daha önce çalışmış olan biri var mı diye kontrol edin.

İlgilendiğiniz pozisyonlarda çalışmış insanlara ulaşmak ve onlardan yardım almak için Gelişmiş Arama Seçeneğini kullanın.

İlgilendiğiniz şirketleri arayın ve takip edin. Yeni fırsatlar için gündemin ve sektörün takipçisi olun. Takip ettiğiniz işverenin nasıl bir çalışan istediğini görmek için işe yeni alınanların profillerini inceleyin. Seçilme şansınızı artırmak için bu şirkette önceden çalışmış kişilerin de profillerini incelemelisiniz.

LinkedIn uygulaması edin. (Not: Uygulamaya profilinizi girin.)

Görüşmeden önce evde çalışın. Görüşeceğiniz insanlar ya da şirketler hakkında LinkedIn’da araştırma yapın. Bunlar sizi görüşmeye daha hazır hale getirecektir.

(Daha fazlası için, //learn.linkedin.com)