Aylarca süren araştırmalar ve onlarca emek dolu saatlerden sonra sonunda... İşi aldınız! Bir teklif aldınız ya da birden fazla da olabilir... Peki sonra? Kabul ya da ret aşamalarından önce değerlendirme yapmanız gerekecek. Peki bu değerlendirmeyi nasıl yapmalı? Sadece maaş odaklı yaptığımız işimizden memnun olmama olasılığımız ya da sadece çalışma şartlarına göre yaptığımızda bazı ekonomik problemler baş göstermeye başlayabilir.
Maddi Faydalar
Manevi Faydalar
Karar verme aşamasında ekstra bilgiye ihtiyacınız varsa bunu firmaya fazla geç olmadan iletmeli ve ekstra bilgi talebinde bulunmalısınız. Bu konuda firmanın insan kaynakları departmanı oldukça yardımcı olacaktır. Ayrıca bazı konularda, aileden, arkadaşlardan ya da önceki çalışma arkadaşlarından da yararlanılabilir.
Kararınızı verdiğinizde ise ilgili kişiyi arayıp işi kabul ettiğinizi söyleyin ve başlama tarihinizi iki taraflı olarak kararlaştırın. Firmaya herhangi bir kabul mektubuna ihtiyaçları olup olmadığını sorun, gerekiyorsa bir tane hazırlayın. Kabul etmediğiniz iş tekliflerinde ise oldukça kibar bir şekilde karşı tarafa kararınızı bildirin.
Dikkate Alınması Gerekenler